
19 Лют Пояснювальна записка щодо розрахунку економічно обґрунтованих тарифів
ТОВ «Керуюча компанія «ДомКом Нікополь» (надалі – Керуюча компанія) надає послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в місті Нікополь за тарифами, прийнятими ще у лютому 2008 року, та які розраховані на підставі показників та даних 2007 року.
Існуючі тарифи є дифіринційовані та розраховані по кожному будинку окремо, відповідно до діючої на той час постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2005р. № 560 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».
На сьогодні порядок формування відповідних тарифів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869 із змінами та доповненнями.
Згідно з п.2 Тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі – тариф на послуги) – вартість надання таких послуг, розрахована на основі економічно обґрунтованих планованих (нормативних) витрат з урахуванням планового прибутку.
Також п.36 передбачено, що коригування тарифів, які розраховуються згідно з цим Порядком, є забезпечення відшкодування у повному обсязі економічно обґрунтованих планованих витрат, що враховуються під час визначення повної собівартості послуг та планованого прибутку. При цьому, визначено, що у разі, коли протягом строку дії тарифів змінюються ставки податків і зборів, рівень заробітної плати у виконавця послуг, ціни на пилино-енергетичні та матеріальні ресурси, запроваджується механізм коригування тарифів по складовим витрат, за якими відбулися цінові зміни.
У той же час, починаючи з 2008 року тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій жодного разу не переглядались, навіть по статтях витрат, що згідно з законодавством повинні підлягати обов’язковому коригуванню. В нашому місті послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій не переглядалися протягом декількох років, хоча для цього були всі об’єктивні підстави. У результаті, тарифи на послуги не покривали фактичної собівартості послуг та спричинили значне погіршення фінансово-економічного стану підприємств обслуговуючих житловий фонд.
У зв’язку з постійним зростанням розміру мінімальної заробітної плати (з 420грн. закладена в тариф до 1218 грн. на сьогодні) та цін на матеріали (у т.ч. ПММ) діючі тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій на сьогоднішній день не відшкодовують витрати на виконання цих послуг та є збитковими. Таблиця дінамики зростання мінімальної заробітної плати в Україні з 2007 року додається:
Мінімальна зарплата в Україні по 2014 рік | |||||||
Період | Минимальна зарплата | ||||||
місячна | почасова | ||||||
з 01.04.2007 по 30.06.2007 | 420,00 грн. | +20 | +5.0% | ||||
з 01.07.2007 по 30.09.2007 | 440,00 грн. | +20 | +4.8% | ||||
з 01.10.2007 по 31.12.2007 | 460,00 грн. | +20 | +4.5% | ||||
з 01.01.2008 по 31.03.2008 | 515,00 грн. | +55 | +12.0% | ||||
з 01.04.2008 по 30.09.2008 | 525,00 грн. | +10 | +1.9% | ||||
з 01.10.2008 по 30.11.2008 | 545,00 грн. | +20 | +3.8% | ||||
з 01.12.2008 по 31.03.2009 | 605,00 грн. | +60 | +11.0% | ||||
з 01.04.2009 по 30.06.2009 | 625,00 грн. | +20 | +3.3% | ||||
з 01.07.2009 по 30.09.2009 | 630,00 грн. | +5 | +0.8% | ||||
з 01.10.2009 по 31.10.2009 | 650,00 грн. | +20 | +3.2% | ||||
з 01.11.2009 по 31.12.2009 | 744,00 грн. | +94 | +14.5% | ||||
з 01.01.2010 по 31.03.2010 | 869,00 грн. | +125 | +16.8% | 5,20 грн. | |||
з 01.04.2010 по 30.06.2010 | 884,00 грн. | +15 | +1.7% | 5,29 грн. | +0.09 | +1.8% | |
з 01.07.2010 по 30.09.2010 | 888,00 грн. | +4 | +0.5% | 5,32 грн. | +0.03 | +0.6% | |
з 01.10.2010 по 30.11.2010 | 907,00 грн. | +19 | +2.1% | 5,43 грн. | +0.11 | +2.2% | |
з 01.12.2010 по 31.12.2010 | 922,00 грн. | +15 | +1.7% | 5,52 грн. | +0.09 | +1.8% | |
з 01.01.2011 по 31.03.2011 | 941,00 грн. | +19 | +2.1% | 5,66 грн. | +0.14 | +2.8% | |
з 01.04.2011 по 30.09.2011 | 960,00 грн. | +19 | +2.0% | 5,77 грн. | +0.11 | +2.2% | |
з 01.10.2011 по 30.11.2011 | 985,00 грн. | +25 | +2.6% | 5,92 грн. | +0.15 | +3.0% | |
з 01.12.2011 по 31.12.2011 | 1004,00 грн. | +19 | +1.9% | 6,04 грн. | +0.12 | +2.4% | |
з 01.01.2012 по 31.03.2012 | 1073,00 грн. | +69 | +6.9% | 6,43 грн. | +0.39 | +6.5% | |
з 01.04.2012 по 30.06.2012 | 1094,00 грн. | +21 | +2.0% | 6,56 грн. | +0.13 | +2.2% | |
з 01.07.2012 по 30.09.2012 | 1102,00 грн. | +8 | +0.7% | 6,61 грн. | +0.05 | +0.8% | |
з 01.10.2012 по 30.11.2012 | 1118,00 грн. | +16 | +1.5% | 6,70 грн. | +0.09 | +1.5% | |
з 01.12.2012 по 31.12.2012 | 1134,00 грн. | +16 | +1.4% | 6,80 грн. | +0.10 | +1.7% | |
з 01.01.2013 по 30.11.2013 | 1147,00 грн. | +13 | +1.1% | 6,88 грн. | +0.08 | +1.3% | |
з 01.12.2013 по 31.12.2013 | 1218,00 грн. | +71 | +6.2% | 7,30 грн. | +0.42 | +7.0% | |
с 01.01.2014 | 1218,00 грн. | 0.0% | 7,30 грн. | 0.0% |
У зв’язку з вищезазначеними обґрунтованими обставинами, у Керуючій компанії на теперішній час виникає нагальна необхідність застосування механізму коригування та затвердження економічно обґрунтованих тарифів, визначеного в діючій на сьогодні постанові КМУ від 01.06.2011р. № 869 із змінами та доповненнями.
До того ж, як зазначалось раніше, дані тарифи були розраховані у 2007 році, коли в розрахунки закладались ціни на матеріальні ресурси на 58 відсотків нижче, ніж сьогодні, згiдно офіційному індексі інфляції за 2009-2013 роки.
Житло, вода, електроенергія, газ та інші види палива | Транспорт | Різні товари та послуги | |
2009 | 125,5 | 120,7 | 127,7 |
2010 | 109,4 | 109,6 | 109,2 |
2011 | 117,1 | 117,6 | 107,3 |
2012 | 102,6 | 108,2 | 103,6 |
2013 | 100,3 | 102,0 | 102,0 |
2014 | 134,3 | 141,6 | 124,9 |
Індекс інфляції 2014року к 2009року | 222,1 | 243,1 | 197,5 |
Таким чином, обставинами, що змушують переглядати тарифи є зростання витрат на основні складові собівартості послуг:
- Підвищення мінімальної заробітної плати у 3 рази – з 420,00 грн. (затвердженого тарифу) до 1218 грн. на сьогодні;
- Зростання на 58% цін на матеріали, зростання вартості послуг сторонніх організацій та інших витрат;
- Зростання цін на паливно-мастильні матеріали в 6,5 раз;
- Включення до тарифу витрат на матеріали, інвентар, інструменти та спецодяг, згідно чинних нормативів з охорони праці, технічних норм;
- Зростання відрахувань на фонд заробітної плати (з 36,67 % на 36,77%);
- З прийняттям постанови Кабінету Міністрів України № 869 від 1 червня 2011 р.;
- Підвищення вартості базової ціні повного технічного обслуговування ліфтів;
- Зростання тарифу на обслуговування димо-вентканалів в 4,5 раза;
- Підвищення вартості робіт по дератизації та дезінфекції;
- Зростання тарифу на електроенергію (з 0,203грн на 0,42грн).
Саме за цих обставин виникла необхідність приведення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у відповідність до фактичних витрат ТОВ «Керуюча компанія «ДомКом Нікополь» на надання даних послуг.
Формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, ТОВ «Керуюча компанія «ДомКом Нікополь»» здійснює відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869 Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначених на підставі державних і галузевих нормативів (норм) витрат ресурсів техніко-економічних розрахунків та кошторисів, ставок податків і зборів (обов’язкових платежів) та цін у плановому періоді, у відповідності до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.12.2013р. № 603 «Про затвердження норм часу та матеріально-технічних ресурсів, норм обслуговування для робітників при утриманні будинків, споруд і прибудинкових територій», та переліку послуг, затвердженого виконавчим комітетом Нікопольської міської ради .
Трудомісткість та перелік робіт по всіх видах послуг на рік в розрізі по кожному будинку розрахована згідно вищезазначених документів та згідно графіків технічних оглядів та ремонтів, періодичності робіт, тощо.
Середній тариф безпоточних ремонтів під’їздів склав 2,11 грн/1 м2. Зростання у порівнянні зчинним в 2,4 рази, у тому числі:
- Прибирання території – середній тариф збільшився в 1,95 рази. Діючий тариф – 0,321 грн/1 м2. Проект-0,626 грн/1 м2. Збільшення відбулося через зростання мінімальної заробітної плати в 2,6 рази, вартості матеріалів.
- Прибирання технічних приміщень, підвалів, горищ – середній тариф збільшився в 4 рази. Діючий тариф – 0,021 грн/1 м2. Проект – 0,084 грн/1 м2. Збільшення відбулося через зростання мінімальної заробітної платив 2,6 рази, вартості матеріалів.
- Обслуговування ДВК – середній тариф збільшився в 5,3 рази. Діючий тариф – 0,019 грн/1 м2. Проект – 0,101 грн/1 м2. Збільшення фактичних витрат.
- Дератизація і дезінсекція – середній тариф не збільшився. Діючий тариф – 0,012 і 0,014 грн/1 м2 відповідно. Проект: дератизація 0,012 грн/1 м2, дезінсекція 0,014 грн/1м2. Витрати сторонніх організацій напідставі діючих договорів.
- Поточний ремонт під’їздів не планується.
- Витрати з проведення поточного ремонту систем централізованого опалення- середній тариф збільшився в 5разів. Діючий тариф – 0,025 грн/1 м2. Проект-0,123 грн/1 м2. Збільшення відбулося через зростання мінімальної заробітної платив 2,6 рази, вартості матеріалів на 50-80%.
- Витрати з проведення поточного ремонту систем холодного водопостачання, водовідведення та зливової каналізації – середній тариф збільшився в 1,7 рази. Діючий тариф – 0,049 грн/1 м2. Проект – 0,085 грн/1 м2. Збільшення відбулося через зростання мінімальної заробітної плати в 2,6 рази, вартості матеріалів на 50-80%.
- Поточний ремонт покрівлі з азбестоцементних хвилястих листів (періодичність 1 раз на рік)- середній тариф збільшився в 8,4 рази. Діючий тариф – 0,052 грн/1 м2 (у т.ч. м’яка покрівля). Проект – 0,438 грн/1 м2 (без м’якої покрівлі). Збільшення відбулося через зростання мінімальної заробітної плати в 2,6 рази, вартості матеріалів на 50-80%.
- Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем – середній тариф збільшився в 1,7 рази.Чинний тариф – 0,168 грн/1 м2. Проект – 0,281 грн/1 м2. Збільшення відбулося через зростання мінімальної заробітної плати в 2,6 рази, вартості матеріалів на 50-80%, вартості ПММ в 6,5 раз.
- Вартість робіт з підготовки житлового фонду до сезонної експлуатації- середній тариф збільшився в 2,3 рази. Діючий тариф – 0,015 грн/1 м2. Проект – 0,034 грн/1 м2. Збільшення відбулося через зростання мінімальної заробітної плати в 2,6 рази, вартості матеріалів на 50-80%, вартості ПММ в 6,5 раз.
- Освітлення місць загального користування – середній тариф збільшився в 2,4 рази. Діючий тариф – 0,051 грн/1 м2. Проект – 0,123 грн/1 м2. збільшення відбулося через зростання ціни на електроенергію, мінімальної заробітної плати в 2,6 рази, вартості матеріалів на 70-90%.
- Технічне обслуговування ліфтів – середній тариф збільшився в 5,8 раз. Чинний тариф – 0,22 грн/1 м2. Проект – 1,265грн/1м2. Збільшення вартості сторонніх організацій на підставі наданих пропозицій на обслуговування.
- Електрозабезпечення ліфтів – середній тариф збільшився в 1,5 рази. Діючий тариф – 0,133 грн/1 м2. Проект – 0,198 грн/1 м2. Збільшення вартості через зростання ціни на електроенергію з 2008 року.
Підвищення заробітної плати та преміювання на підприємстві проводиться згідно чинного законодавства, а саме ст.7, ст.8, ст.9 Закону про Держбюджет України на 2014р., ст.9, ст.10 та ст.11 Закону України «Про оплату праці», ст. 95 Кодексу Законів про працю .
Для даних розрахунків ТОВ «КК «ДомКом Нікополь» застосовувались вихідні дані, розроблені працівниками нашого підприємства, оскільки іншого джерела інформації на комунальних підприємствах та установах нашого міста не існує.